Introductie tot vliegles

Heb je altijd al de droom gehad om piloot te worden? Of denk je: “ik wil gewoon zelf eens voelen hoe het is om de stuurknuppel vast te houden”, dan ben je bij ons aan het goede adres. 

Je kunt in een van onze Cessna-vliegtuigen, met dubbele besturing, zelf ervaren hoe het is om zo vrij als een vogel door de lucht te vliegen.

Ervaring en voorkennis zijn niet nodig voor deze unieke ervaring!

je vlucht

Onze beroepspiloten zullen je op de grond een korte uitleg geven over de besturingsprincipes van het toestel en de basisprincipes van “het hoe en waarom” een vliegtuig vliegt. 

Daarna stap je samen met je piloot in het vliegtuig en nadat de riemen zijn vastgemaakt taxie je samen naar de baan toe om op te stijgen.

De piloot doet de start en de landing van het vliegtuig, maar boven het eiland ben jij degene die het vliegtuig bestuurt.

Beginnersfouten worden uiteraard door de piloot gecorrigeerd, dus je hoeft je nergens druk om te maken en alleen maar te genieten van de ervaring. 

“the sky is the limit!”

Tijdens het maken van basisoefeningen zoals bochten, klim- en daalvluchten trek je zelf de conclusie dat vliegen eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is als je altijd had gedacht.

De kans bestaat dat je na de rondvlucht speciaal van 20, 40 of 60 minuten bevangen wordt door het “vliegvirus”. Wellicht besluit je om terug te komen voor een volledige opleiding. 

Een niet te missen ervaring op texel

De kosten van een korte rondvlucht zijn bewust uitzonderlijk laag zodat iedereen op een voordelige manier kennis kan maken met de genoegens van het recreatieve vliegen. Een niet te missen ervaring voor jong en oud!

Vluchten en prijzen

Hoe werkt het precies
  • Boek een vlucht in persoon aan de balie of per telefoon +31(0) 222 311464.
  • Arriveer circa 20 minuten voor je geplande vlucht tijd.
  • Reken ter plaatse af met pin, creditcard, contanten of cadeaubon.
  • Het is mogelijk om maximaal 2 extra passagiers mee te nemen.
kortingen
  • Kinderkorting is bij dit type vlucht niet van toepassing.
  • Meldt het voor het afrekenen dat je een kortingsbon hebt. Achteraf keren we die namelijk niet uit.
 
Voorwaarden
  • Maximum gewicht: 110 kilogram
Prijzen Rondvlucht speciaal
Totale tijdsduur*Groundschool (theorie)VluchttijdPrijs leerlingPrijs 1e passagierPrijs 2e passagier
20 minuten10 minuten10 minuten€ 99,-€ 30,-€ 15,-
40 minuten15 minuten25 minuten€ 199,-€ 40,-€ 20,-
60 minuten20 minuten40 minuten€ 299,-€ 60,-€ 30,-

De totale duur van de ervaring bestaat uit een theoretisch gedeelte dat op de grond plaatsvindt en een praktijk gedeelte dat vliegend in het vliegtuig plaatsvindt.

Veel gestelde vragen

Veel van onze gasten hebben best wat vragen over het maken van een rondvlucht speciaal (introductie tot vlieglessen). De meeste vragen komen vaak terug; die hebben we hier voor je op een rij gezet.

Rondvlucht Speciaal

Wat is het verschil met een gewone rondvlucht?

Tijdens een gewone rondvlucht hoef je zelf niets te doen en voert de piloot alle handelingen uit.

Bij een rondvlucht speciaal introduceren we je met het nemen van vlieglessen:

  • Eerst theorie les op de grond (groundschool)
  • Daarna de les in praktijk brengen in de lucht (zelf vliegen)

De piloot zorgt voor het opstijgen en landen en laat je onder zijn begeleiding daarna zelf sturen gedurende de vlucht. Je doet daar dan de eerste vliegoefeningen en kunt dan proeven aan de wondere wereld van de leerling piloot!

Is er een minimum of maximum leeftijd voor een rondvlucht speciaal?

Een maximum leeftijd is er niet. De minimum leeftijd is afhankelijk van de jonge aspirant vlieger; die moet groot genoeg zijn om bij de yoke (stuurwiel) te kunnen.

Als een kind groot genoeg is om voorin een auto te kunnen en mogen rijden (zonder stoelverhoger) dan is het kind meestal ook net groot genoeg om aan de rondvlucht speciaal deel te nemen.

Mogen er passagiers mee?

Jazeker, er kunnen maximaal twee passagiers meevliegen tegen een sterk gereduceerde prijs. Dit is ter plaatse bij het inchecken bij te boeken.

Moet ik me speciaal voorbereiden?

Er is geen speciale voorbereiding nodig om deel te nemen met de rondvlucht speciaal

Waar laat ik mijn spullen als ik in de lucht ben?

De meeste spullen zoals een handtas, telefoon of rugzak kun je gewoon met je meenemen tijdens de rondvlucht. Mocht je meer, of grotere spullen bij je hebben dan hebben we kluisjes beschikbaar die je gratis mag gebruiken.

Kunnen mijn vrienden/familie kijken ?

Jazeker! We hebben voor onze receptie een toeschouwers ruimte met picknick tafels. Daar zit je aan de start en landings -baan en kunnen vrienden en familie je zien instappen, taxïen en natuurlijk zien opstijgen en landen.

Reserveren / boeken

Hoe reserveer ik een Rondvlucht / Rondvlucht Speciaal?

Je kunt een vlucht boeken / reserveren door ons te bellen op 0222 311464 of door een email te sturen naar info@tessel-air.nl. We zullen je dan vragen om de volgende gegevens:

  • Naam
  • Telefoonnummer
  • Aantal personen
  • Gewenste dag en tijdstip
  • Vluchtduur
  • Gegevens evt. cadeaubon
  • Gegevens evt. kortingsbon
Hoe ontvang ik mijn betaalbewijs / kwitantie?

Die ontvang je bij het inchecken aan onze balie.

Hoe verzet ik mijn reservering?

Je kunt je boeking / reservering verzetten door ons te bellen op 0222 311464 of door een email te sturen naar info@tessel-air.nl.

Wanneer weet ik of de vlucht definitief door kan gaan?

Mocht je vanwege de weersomstandigheden twijfelen of je vlucht wel door kan gaan dan raden we je aan om ons te bellen voor vertrek van huis om te informeren naar het weer. Als we zeker weten dat het weer niet goed genoeg is om te gaan vliegen bellen we overigens zelf zo snel mogelijk. Als je van ver moet komen kan het dan zijn dat je al onderweg bent naar Texel.

Gelukkig komt het niet vaak voor dat de weersomstandigheden het niet toestaan om te gaan vliegen

Cadaubonnen

Hoe koop ik een cadeaubon voor een rondvlucht / rondvlucht speciaal?

Cadeaubonnen koop je via de online cadeaubonwinkel op deze website. De cadeaubon wordt na het voltooien van de betaling per mail naar je toegezonden.

Ook is het mogelijk om ter plaatse, aan onze balie, een cadeaubon te kopen.

Hoe ontvang ik de cadeaubon?

De cadeaubon wordt na het voltooien van de betaling naar je gemaild.

Kan ik ook een cadeaubon per post ontvangen?

Nee, we versturen geen fysieke cadeaubonnen meer per post. Dit deden we vroeger wel maar we zijn er achter gekomen dat we daar èn niet ontzettend goed (snel) in zijn èn dat bijna iedereen ook tevreden is met een bon die digitiaal (per email) verzonden wordt.

Heb ik recht op retour op een cadeaubon?

Op de cadeaubonnen heb je recht van retour mits je binnen 14 dagen na de aankoopdatum aangeeft hier gebruik van te willen maken.

Hoe maak je een reservering met een cadeaubon?

Een reservering met een cadeaubon maak je op precies dezelfde manier als een reserving zonder cadeaubon: per telefoon (0222 311464) of per email (info@tessel-air.nl). p>

We zullen je dan vragen om de volgende gegevens:

  • Naam
  • Telefoonnummer
  • Aantal personen
  • Gewenste dag en tijdstip
  • Vluchtduur
  • Gegevens cadeaubon
  • Gegevens evt. kortingsbon

Geef bij het maken van de reservering aan dat je een of meerdere cadeaubon(nen) hebt. We vragen je dan naar de code die op de cadeaubon vermeld staat.

Kan de ontvanger van mijn cadeaubon evt. zelf de vluchtduur opwaarderen?

Jazeker, bij het maken van de reservering kun je aangeven wat je gewenste vluchtduur is en wat voor cadeaubon je hebt.

Mocht de gelukkige ontvanger van de cadeaubon langer willen vliegen dan wordt de waarde die de cadeaubon vertegenwoordigd in mindering gebracht van het totaal bedrag.

Verreweg de meeste mensen kiezen uiteindelijk voor de vlucht van 45 minuten (over de wadden naar de zeehonden kolonie), dit komt dus regelmatig voor.

Hoe lang is een cadeaubon geldig?

Een cadeaubon is tot en met twee jaar na de datum van aankoop geldig.

Ik heb een cadeaubon gekregen maar ik wil niet vliegen, wat nu?

Dit vinden we altijd heel erg jammer. Maar soms zijn er omstandigheden waardoor je niet meer wil, kan, of mag vliegen.

Als de koper van de cadeaubon binnen 14 dagen na de verkoopdatum van de cadeaubon aangeeft de bon te willen retourneren dan kan dat volgens de richtlijnen van de wet koop op afstand.

Als er meer dan 14 dagen na de aankoopdatum zijn verstreken dan is een retour niet meer mogelijk.

Het staat je altijd vrij om de bon weg te geven of te verkopen aan iemand anders; de bonnen zijn namelijk niet persoonsgebonden

.
Mijn cadeaubon is verlopen, wat nu?

Heb je een cadeaubon van onze website, neem dan contact met ons op dan kunnen wij je vaak nog helpen. Cadeaubonnen van externe bedrijven moeten wij voor de verloopdatum innemen, neem contact op met de uitgever van de bon indien de bon is verlopen.